Obchodné podmienky online trhu RoomIQ
Obchodné podmienky online trhu RoomIQ
Kontakt na prevádzkovateľa online trhu RoomIQ
ELITTE s.r.o., so sídlom: Prievozská 18, 821 09 Bratislava, IČO: 44 518 030, DIČ: 2022845220, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 56831/B
(ďalej aj ako „ELITTE“ alebo „Prevádzkovateľ“)
Tel.: +421 905 135 098
E-mail: info@elitte.sk
Komunikovať s nami môžete aj prostredníctvom e-formuláru dostupného TU.
INFORMÁCIE O ONLINE TRHU ROOMIQ
E-shop RoomIQ je online trhom, ktorého prevádzkovateľom je ELITTE a kde si kupujúci objednávajú a následne kupujú objednané produkty od partnerských predajcov, ktorí sú predávajúcimi.
Majte pre to na pamäti, že kúpne zmluvy neuzatvárate s ELITTE, ale so zvoleným partnerským predajcom ako obchodníkom. Úhrada kúpnej ceny, dodanie tovaru a prípadných individuálnych služieb, zodpovednosť za vady a všetky ostatné práva a povinnosti súvisiace s objednaným tovarom sú predmetom vzťahu výlučne medzi partnerským predajcom a zákazníkom.
Všetci partnerskí predajcovia, od ktorých si zákazník môže zakúpiť tovar prostredníctvom e-shopu RoomIQ, sú obchodníkmi podľa § 16 ods. 1 písm. b) zákon č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) v dôsledku čoho sa na zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi (fyzická osoba, ktorá pri kúpe tovaru nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania), vzťahujú právne predpisy o ochrane spotrebiteľa a to najmä Zákon ochrane spotrebiteľa a príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka č.40/1964 Zb. v platnom znení, najmä ustanovenia § 612 a nasledujúcich o spotrebiteľských kúpnych zmluvách. V prípade zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, sa na kúpnu zmluvu a práva a povinnosti strán neupravené v týchto obchodných podmienkach vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka.
ELITTE zabezpečuje vývoj, výrobu a distribúciu nábytku pre zariadenie bytových, či obchodných interiérov, ktoré sú predávané na e-shope RoomIQ a na ich zobrazovanie v ponuke sa neaplikujú žiadne parametre, ktoré by ovplyvňovali poradie zobrazujúcich sa ponúk s výnimkou filtrov a parametrov vyhľadávania, ktoré si zákazník sám zvolí priamo v rozhraní e-shopu.
Rozdelenie práv a povinností medzi Prevádzkovateľom online trhu (ELITTE) a partnerským predajcom ako obchodníkom a súčasne predávajúcim je upravené v týchto obchodných podmienkach. Zoznam partnerských predajcov, u ktorých si môžete zakúpiť tovar na e-shope RoomIQ vrátane kontaktu pre uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácia) nájdete TU.
1. VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE, UŽÍVATEĽSKÉ KONTO A POSTUP PRI NÁKUPE
· Tovary na e-shope sú dostupné len pre slovenský a český trh.
· Tovary je možné označovať ako obľúbené alebo ich filtrovať podľa určených kategórii pre jednoduchšiu orientáciu medzi tovarmi.
Postup záväznej objednávky pozostáva z nasledovných krokov:
· Zákazník vloží tovary, ktoré chce zakúpiť do nákupného košíka.
· V nákupnom košíku si prezrie prehľad objednaných tovarov, ktorý prípadne ešte upraví.
· Následne si zákazník zvolí spôsob dopravy a spôsob platby.
· V ďalšom kroku si zákazník zvolí partnerského predajcu, od ktorého si vybraný tovar zakúpi.
· Zákazník zadá svoje fakturačné a dodacie údaje a v prípade platby na dobierku alebo kartou pristúpi k záväznému objednaniu tovaru s povinnosťou platby.
· Nákup je dokončený a kúpna zmluva je uzavretá.
· V prípade záujmu o úhradu kúpnej ceny prostredníctvom HomeCredit, objednávka nie je záväzná, ale len vyjadruje záujem o kúpu, na základe čoho bude zákazník oslovený zvolenou partnerskou predajňou, ktorá ho prevedie ďalším procesom.
Užívateľské konto
1.1. Zákazník si na e-shope RoomIQ môže zriadiť užívateľské konto. Na vytvorenie užívateľského konta je potrebné zadanie emailovej adresy zákazníka, mena a priezviska a hesla.
1.2. Užívateľské konto spravuje zákazník v sekcii „Môj účet“, pričom zákazník si v ňom môže uložiť svoju dodaciu adresu, zmeniť svoje osobné údaje a heslo, ako aj informovať sa o stave svojich objednávok.
Ponuka tovaru
1.3. Tovary vystavované na e-shope RoomIQ sú predávané výhradne pre slovenský a český trh. E-shop RoomIQ umožňuje zákazníkovi prepínať medzi slovenskou a českou jazykovou verziou prostredníctvom tlačidla v pravom hornom rohu e-shopu RoomIQ. Na nakupujúcich z Českej republiky sa vzťahujú Obchodné podmienky pre predaj prostredníctvom RoomIQ v Českej republike dostupné TU.
1.4. Zákazník môže nakupovať všetky tovary ponúkané na e-shope RoomIQ. Tovary si môže prezerať cez jednotlivé sekcie e-shopu alebo s využitím filtrov ponúkaných podľa druhu, veľkosti, účelu, ceny a pod., prípadne využívať iné funkcionality e-shope RoomIQ a ukladať si tovar medzi obľúbené, pričom e-shop RoomIQ umožňuje aj zdieľať nákupný košík . V závislosti od povahy tovaru môže zákazník konfigurovať a upravovať jednotlivé súčasti tovarov podľa svojich preferncií.
Nákupný proces
1.5. Po vybraní variantu tovaru, prípadne jeho konfigurácii a určení množstva kusov môže zákazník stlačiť tlačidlo s nápisom: „Pridať do košíka“, čím sa tovar dostane do nákupného košíka (do zoznam tovarov, o ktoré má zákazník záujem).
1.6. Prostredníctvom zakliknutia tlačidla „Zobraziť košík“ sa zákazník dostane do rozhrania, v ktorom bude zobrazený prehľad všetkých tovarov označených zákazníkom počas výberu tovaru. Košík možno zobraziť kedykoľvek aj prostredníctvom ikony košíka v pravom hornom rohu e-shopu. V nákupnom košíku je zobrazený zoznam tovarov o ktoré má zákazník záujem, ich množstvo, cena za jeden kus tovaru, celková cena za všetky tovary jedného druhu a súčet všetkých kúpnych cien. Ceny sú zobrazované s DPH aj bez DPH.
1.7. Zakliknutím tlačidla „Pokračovať v nákupe“ sa zákazník dostane do sekcie, kde si volí spôsob dopravy a spôsob platby z ponúkaných možností. Ponúkané možnosti sa môžu v závislosti od druhu tovaru alebo času meniť. Zákazník si zvolí ním preferovanú alternatívu zakliknutím tlačidla s názvom a popisom preferovanej alternatívy. Poplatky spojené s ponúkanými možnosťami dopravy a platby sú zobrazené pri jednotlivých možnostiach.
1.8. Následne sa zakliknutím tlačidla „Pokračovať na výber obchodu“ dostane zákazník do rozhrania e-shopu RoomIQ, v ktorom si vyberie partnerského predajcu, s ktorým chce uzavrieť kúpnu zmluvu. V rozhraní bude uvedený zoznam partnerských predajcov, s ktorými je možné uzavrieť kúpne zmluvy. Pri zvolení konkrétneho partnerského predajcu môže e-shop RoomIQ zobrazovať aj individuálne služby, ktoré tento partnerský predajca ponúka. Na poskytnutí individuálnych služieb sa musí zákazník dohodnúť s partnerským predajcom a poskytnutie individuálnych služieb nie je obsahom kúpnej zmluvy k tovaru uzatváranej prostredníctvom e-shopu RoomIQ (pokiaľ je táto možnosť ponúkaná) alebo úhrada za individuálne služby bude predmetom dohody medzi zákazníkom a partnerských predajcom.
1.9. Následne sa zákazníkovi zobrazí rozhranie s e-formulárom, do ktorého je pre platné uzavretie kúpnej zmluvy povinný vyplniť svoje fakturačné a dodacie údaje, pričom súčasne sa zákazníkovi zobrazí sumarizácia objednávky vrátane súhrnnej výšky kúpnej ceny, ktorú sa zákazník zaväzuje uhradiť. V spodnej časti sumarizácie musí zákazník vyjadriť svoj súhlas s týmito obchodnými podmienkami a potvrdiť svoje oboznámenie sa s podmienkami spracúvania osobných údajov. Potvrdením tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ zákazník prejaví svoju vôľu a záväzok za podmienok uvedených v sumarizácii objednávky nadobudnúť do svojho vlastníctva tovary, uhradiť kúpnu cenu a prípadné iné dohodnuté poplatky, ako aj plniť všetky ostatné povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok, ktoré tvoria súčasť jej obsahu..
1.10. Po potvrdení záväznej objednávky bude na emailovú adresu zákazníka doručená informácia o jej prijatí, na základe ktorej bude kúpna zmluva so zákazníkom zvoleným partnerským predajcom uzatvorená, a zákazníkovi zároveň budú doručené aj ostatné informácie a dokumenty predpokladané platnými právnymi predpismi.
1.11. Zákazník je výslovne upozornený, že v prípade záujmu o úhradu kúpnej ceny prostredníctvom HomeCredit, objednávka nie je záväzná, ale ňou len vyjadruje záujem o kúpu, na základe čoho bude oslovený zvolenou partnerskou predajňou, ktorá ho prevedie ďalším procesom.
2. DODACIE PODMIENKY A NADOBUDNUTIE VLASTNÍCVA
· Zákazník ma na výber z viacerých spôsobov dopravy tovaru.
· Lehota na dodanie tovaru v prípade uzavretia kúpnej zmluvy na diaľku prostredníctvom e-shopu RoomIQ, je presne určená v rámci nákupného procesu, pričom v zásade platí, že je 14 dní, ak je tovar dostupný na sklade, a 6 týždňov, ak tovar nie je na sklade a zadáva sa do výroby.
2.1. V procese objednávania tovaru si zákazník môže zvoliť z viacerých spôsobov dodania tovaru (dopravy). V prípade každého ponúkaného spôsobu dopravy bude uvedené, či je spoplatnený a pokiaľ áno aj výška úhrady za dopravu.
2.2. V prípade, ak je tovar na sklade, čo je zobrazené v rozhraní e-shopu RoomIQ, je lehota na dodanie tovaru 14 dní od uzavretia kúpnej zmluvy (1.10), ak v rozhraní počas nákupného procesu nie je uvedené inak. Pokiaľ tovar nie je na sklade, je lehota na dodanie tovaru 6 týždňov od uzavretia kúpnej zmluvy (1.10), ak v rozhraní počas nákupného procesu nie je uvedené inak. Záväzná lehota dodania je vždy uvedená v rozhraní počas nákupného procesu.
2.3. Partnerský predajca je oprávnený dodať tovar aj pred záväznou lehotou dodania, k čomu je zákazník povinný poskytnúť súčinnosť.
2.4. Prípadné obmedzenia dodávky tovaru sú zákazníkovi oznámené jasným a čitateľným spôsobom v prípade každého tovaru pri základných informáciách o výrobku, teda ešte pred tým než zákazník jeho pridaním do košíka začne postup vytvárania objednávky.
2.5. Tovar sa považuje za dodaný okamihom, kedy zákazník alebo ním určená osoba prevezme objednaný tovar. Tovar sa považuje za prevzatý okamihom prevzatia všetkých častí objednaného tovaru, alebo ak sa objednané tovary v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu.
2.6. Vlastnícke právo k predanému tovar a nebezpečenstvo náhodneho zničenia, náhodného zhoršenia a straty prechádza na zákazníka okamihom dodania. Nebezpečenstvo náhodnej zničenia, náhodného zhoršenia a straty prechádza na zákazníka momentom. kedy neprevezme objednaný tovar.
2.7. Ak nedôjde k prevzatiu tovaru z dôvodov na strane zákazníka, partnerský predajca sa tým nedostáva do omeškania a nevznikú mu žiadna zodpovednosť spojená s nedodaním tovaru voči zákazníkovi. Ak je zákazník v omeškaní s prevzatím, môže partnerský predajca predmet kúpy uložiť na náklady zákazníka vo vlastnej úschove alebo u iného uschovávateľa alebo ho môže po upozornení predať na účet zákazníka.
3. PLATOBNÉ PODMIENKY A FINANCOVANIE KÚPNEJ CENY CEZ HOME CREDIT
· Zákazník si môže vybrať, či uhradí celú kúpnu cenu naraz alebo môže vyjadriť záujem o úhrady kúpnej ceny na splátky.
· V prípade jednorazovej úhrady si zákazník smie vybrať, či kúpnu cenu uhradí na dobierku pri jeho dodaní alebo platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány e-shopu RoomIQ.
· V prípade záujmu o financovanie kúpnej ceny zo strany Home Credit, objednávka na e-shope RoomIQ nie je záväzná, ale len vyjadruje záujem zákazníka o kúpu zvoleného tovaru za dohodnutých podmienok, na základe čoho bude zákazník oslovený zvolenou partnerskou predajňou, ktorá ho prevedie ďalším procesom.
3.1. Všetky tovary ponúkané na e-shope RoomIQ sú zobrazené s konečnými cenami za jeden kus tovaru, ktoré zodpovedajú kúpnej cene pri jednorazovej úhrade. Konečnou cenou pre potreby týchto obchodných podmienok je: cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jeden kus tovaru.
3.2. V prípade oznámenia zníženia ceny tovaru bude popri novej cene zobrazená aj najnižšia cena tovaru za obdobie posledných 30 dní od oznámenia o znížení tovaru. Prevádzkovateľ môže podľa vlastného uváženia vydávať zľavové kupóny alebo organizovať propagačné súťaže a iné aktivity, ktoré môže predstavovať pre zákazníka časovo obmedzený benefit pri kúpe tovaru na cez e-shope RoomIQ. Podmienky a informácie o aktivitách podľa tohto bodu Prevádzkovateľ zverejní na e-shope RoomIQ.
3.3. Ku kúpnej cene sa okrem konečnej ceny za objednané tovary pripočítava aj cena za dopravu. Pri každej voľbe spôsobu platba a dopravy bude zákazník informovaný o cene za vybrané spôsoby plnenia. Súčet cien za všetok tovar a spôsoby plnenia sa zákazníkovi zobrazí pred tým, ak bude môcť vykonať záväzné objednanie objednávky. Prípadné individuálne služby poskytované partnerským predajcom sú predmetom osobitnej dohody medzi partnerským predajcom a zákazníkom a nie sú obsahom kúpnej zmluvy uzavretej prostredníctvom e-shopu RoomIQ a teda nie sú zahrnuté v kúpnej cene.
3.4. V prípade, že zákazník má záujem o jednorazovú úhradu kúpnej ceny, má na výber 2 spôsoby úhrady:
3.4.1. Úhrada na dobierku, keď zákazník uhradí kúpnu cenu vrátane všetkých doplnkových poplatkov za spôsob platby a spôsob dopravy a prípadných zvolených individuálnych služieb, pri prevzatí tovaru od partnerského predajcu.
3.4.2. Úhrada platobnou kartou prostredníctovm platobnej brány Stripe, ktorá umožní úhradu kúpnej cene na základe záväznej objednávky.
3.5. Zákazník môže ako vyjadriť záujem o úhradu kúpnej ceny na splátky s využitím služieb HOME CREDIT, ktoré zabezpečuje spoločnosť Home Credit Slovakia, a.s. V prípade, ak zákazník prejaví záujem o úverové financovanie, nepríde pri objednaní prostredníctvom e-shopu RoomIQ k uzavretiu kúpnej ceny ale len o vyjadrenie záujmu o objednanie tovaru za daných podmienok. V tomto prípade bude zákazník oslovený zvoleným partnerským predajcom, ktorý ho prevedie celým súvisiacim procesnom. Kúpna zmluva v tomto prípade nebude uzavretá prostredníctvom e-shopu RoomIQ a na diaľku, ale individuálne medzi zákazníkom a partnerským predajcom.
4. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
· Zákazník, ktorý je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá pri kúpe tovaru nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania), má v prípade uzavretia kúpnej zmluvy prostredníctvom e-shopu RoomIQ na diaľku (úhrada kúpnej ceny na dobierku alebo prostredníctvom platobnej karty) právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
· Právo na odstúpenie od zmluvy sa uplatňuje voči partnerskému predajcovi, s ktorým zákazník uzavrel kúpnu zmluvu.
4.1. Táto časť obchodných podmienok (Článok 4. Právo na odstúpenie od zmluvy) sa vzťahuje výhradne na zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi v zmysle Občianskeho zákonníka, teda fyzické osoby, ktoré v súvislosti s kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku prostredníctvom e-shopu RoomIQ nekonajú v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
4.2. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, môže bezplatne odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru (bod 2.5 týchto obchodných podmienok). Zákazník smie odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy (dodanie tovaru).
4.3. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, vrátane emailu. Na uplatnenie práva je možné využiť vzorový formulár, ktorý bol dourčený spolu s potvrdením objednávky. Oznámenie o odstúpení od zmluvy musí byť adresované partnerskému predajcovi, s ktorým zákazník uzavrel kúpnu zmluvu, teda ktorého si vybral v procese objednávania tovaru na e-shope RoomIQ. Oznámenie sa posiela na adresu sídla partnerského predajcu alebo inú adresu, ktorú určí partnerský predajca na doručovanie takýchto oznámení.
4.4. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu je dôležité, aby zákazník jednoznačne označil partnerského predajcu, (obchodné meno, sídlo a emailová adresa), skutočnosť že si uplatňuje právo na odstúpenie od zmluvy ku tovaru, ktorý presne špecifikuje. Rovnako v odstúpení uvedie, kedy bol tovar dodaný a súčasne identifikuje seba v rozsahu mena, priezviska, adresy a pripojí dátum a podpis, ak je to možné.
4.5. Právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu sa uplatňuje vždy voči konkrétne identifikovanému tovaru alebo tovarom, nie automaticky ku všetkým tovarom, ktoré sú predmetom danej objednávky. Pokiaľ sa zákazník s partnerským predajcom dohodli mimo uzavretej kúpnej zmluvy prostredníctvom e-shopu RoomIQ na poskytnutí individuálnych služieb, sa účinky odstúpenia od kúpnej zmluvy sa vzťahujú aj na doplnkovú zmluvu o poskytnutí individuálnych služieb. To neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy alebo ak bola už doplnková zmluva zo strany partnerského predajcu splnená (individuálna služba bola poskytnutá).
4.6. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu sa považuje za dodržané ak ho zákazník uplatní aj v posledný deň 14 dňovej lehoty na uplatnenie práva. Partnerský predajca bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy bez uvedenia dôvodu zákazníkovi poskytne potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu (vrátane emailovej komunikácie).
4.7. Keď zákazník uplatní právo na odstúpenie do zmluvy, je povinný do 14 dní od uplatnenia odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať partnerskému predajcovi alebo osobe určenej partnerským predajcom na prevzatie tovaru. Lehota na vrátenie tovaru je zachovaná, ak zákazník odošle tovar partnerskému predajcovi najneskôr v posledný deň 14 dňovej lehoty.
4.8. Partnerský predajca je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s uzavretou kúpnou zmluvou vrátane nákladov na dodanie tovaru a akýchkoľvek iných poplatkov. Partnerský predajca vráti zákazníkovi všetky platby v rozsahu, v akom účinne odstúpil od zmluvy od zmluvy. Partnerský predajca môže vyplatenie pozdržať, dokým mu nebude vrátený tovar alebo dokým neobdrží dôkaz o tom, že tovar mu bol zaslaný. Partnerský predajca vráti platby rovnakým spôsobom, aký zákazník použil k úhrade pokiaľ sa nedohodne so zákazníkom inak.
4.9. Partnerský predajca nie je povinný uhradiť zákazníkovi dodatočné náklady, ak si zákazník výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný prostredníctvom e-shopu RoomIQ.
4.10. Ak partnerský predajca neurčí inak, zákazník znáša náklady na vrátenie tovaru partnerským predajcom alebo osobe určenej partnerským predajcom.
4.11. Zákazník nesie zodpovednosť za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
5. REKLAMAČNÝ PORIADOK A UPLATNENIE ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
· Zákazník si uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady tovaru (reklamácia) u partnerského predajcu, od ktorého si tovar kúpil.
· Záručná doba na tovary predávané prostredníctvom e-shopu RoomIQ je štandardne dva (2) roky. V prípade individuálnych tovarov, pri ktorých to je výslovne označené na e-shope RoomIQ môže byť záručná doba predĺžená na tri (3) roky.
· V prípade, ak je zákazník spotrebiteľom (fyzická osoba, ktorá pri kúpe tovaru nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania), má právo pri reklamácii má zákazník možnosť žiadať o opravu (výmenu vadného dielu) alebo o náhradný tovar, prípadne od zmluvy odstúpiť. Partnerský predajca vytknuté vady preverí do 30 dní od vytknutia vady – reklamácie.
· Pokiaľ zákazník nie je spotrebiteľom, tento článok obchodných podmienok sa naň nevzťahuje a na uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru voči partnerskému predajcovi, od ktorého tovaru kúpil, sa vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka.
5.1. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, si uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady (reklamácia) voči partnerskému predajcovi, od ktorého tovaru kúpil. Partnerský predajca zodpovedá za akékoľvek vady, ktoré má tovar v čase dodania a ktoré sa prejavia počas záručnej doby. Záručná doba na tovary predávané prostredníctvom e-shopu RoomIQ začína plynúť od prevzatia tovaru a trvá štandardne dva (2) roky, V prípade individuálnych tovarov, pri ktorých to je výslovne označené na e-shope RoomIQ, môže byť záručná doba predĺžená na tri (3) roky od prevzatia tovaru. Zákazník si môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady len ak vadu vytkne do dvoch mesiacov od zistenia existencie vady.
5.2. Vada tovaru predstavuje stav, kedy zakúpený tovar nespĺňa dohodnuté a všeobecné požiadavky pre tovar, ktorý je predmetom zmluvy. Partnerský predajca nesie zodpovednosť aj za vady vzniknuté nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak bola montáž alebo inštalácia dohodnutá ako individuálna služba a bola vykonaná partnerským predajcom alebo na jeho zodpovednosť alebo v prípade ak montáž alebo inštaláciu vykonal zákazník nesprávne z dôvodu nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu.
5.3. Vytknúť vadu možno v ktorejkoľvek prevádzkarni partnerského predajcu, od ktorého bol tovar zakúpený alebo u inej osoby určenej partnerským predajcom alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania partnerského predajcu alebo na inej adrese, ktorá bola zákazníkovi oznámená počas uzatvárania zmluvy.
5.4. Po tom ako zákazník vytkne vady u partnerského predajcu, partnerský predajca poskytne zákazníkovi písomné potvrdenie o vytknutí vady. V potvrdení o vytknutí vady partnerský predajca uvedie lehotu v ktorej vadu posúdi a odstráni. Ak neuvedie partnerský predajca inak lehota na odstránenie vady je 30 dní.
5.5. Ak partnerský predajca odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia zákazníkovi písomne oznámi. Ak znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zákazník zodpovednosť za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a v tomto prípade nemôže partnerský predajca odmietnuť zodpovednosť za vadu.
5.6. Pri identifikácii a riešení vady reklamovaného tovaru postupuje partnerský predajca podľa zákonných ustanovení Občianskeho zákonníka (§ 624 a 625):
5.7. Zákazník má v prvom rade právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci, pričom sa na tento spôsob reklamácie vzťahujú nasledovné pravidlá:
5.7.1. Zákazník si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil zákazníkovi značné ťažkosti. Odstránenie vady môže partnerský predajca odmietnuť, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností uvedené v predchádzajúcej vete.
5.7.2. Vec bude opravená alebo vymenená v primeranej lehote po tom, čo zákazník vytkol vadu, bezplatne, na náklady partnerského predajcu a bez toho, aby tým spôsobil závažné ťažkostí s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý zákazník tovar požadoval. V tomto prípade znáša partnerský predajca aj náklady na prevzatie tovaru.
5.7.3. Opravená vec alebo náhradná vec bude vrátená na náklady partnerského predajcu rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola dodaná vadná vec, ak sa partnerský predajca nedohodne so zákazníkom inak. Ak zákazník neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže partnerský predajca vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, vopred zákazníka o zamýšľanom predaji upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Bezodkladne po predaji vyplatí zákazníkovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak si zákazník uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Vec môže partnerský predajca na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by sa museli nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
5.8. V prípade reklamácie má zákazník právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
5.8.1. partnerský predajca vec neopravil ani nevymenil alebo ak tak spravil v rozpore s týmito obchodnými podmienkami,
5.8.2. partnerský predajca odmietol vadu odstrániť, lebo odoprel prijatie poštovej zásielky s reklamáciou,
5.8.3. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
5.8.4. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
5.8.5. partnerský predajca vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo aby tým zákazníkovi spôsobil závažné ťažkosti.
5.9. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád. Od kúpnej zmluvy nie je možné odstúpiť, ak sa zákazník spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, môžete od nej zákazník odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
5.10. V prípade odstúpenia od zmluvy vráti partnerský predajca zákazníkovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci alebo po preukázaní, že zákazník zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Kúpnu cenu partnerský predajca vráti alebo zľavu z kúpnej ceny vyplatí zákazníkovi rovnakým spôsobom, aký použil zákazník pri zaplatení kúpnej ceny, ak výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady, pričom znáša všetky náklady spojené s úhradou.
6. ZODPOVEDNOSŤ PREVÁDZKOVATEĽA ONLINE TRHU
6.1. Prevádzkovateľ online trhu (ELITTE) nie je účastníkom, ani zmluvnou stranou kúpnych zmlúv uzatváraných prostredníctvom e-shopu RoomIQ, takže nenesie zodpovednosť za žiadne plnenia, ktoré majú byť poskytnuté zo strany partnerských predajcov ako predávajúcich.
6.2. Prevádzkovateľ nesie výlučne zodpovednosť za obsah zverejnený na e-shope RoomIQ. Nenesie však žiadnu zodpovednosť za dostupnosť e-shopu RoomIQ, ani to či v konkrétnom prípade zákazník vie alebo nevie prostredníctvom e-shopu RoomIQ uzavrieť kúpnu zmluvu.
6.3. Vzťahy medzi partnerským predajcom a Prevádzkovateľom sú predmetom osobitných zmluvných vzťahov, ktoré nie sú žiadnym spôsobom dotknuté týmito obchodnými podmienkami, pričom z týchto obchodných podmienok nevznikajú partnerským predajcom voči Prevádzkovateľovi žiadne osobitné práva.
7. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
7.1. Pokiaľ zákazník, ktorý je spotrebiteľ, a nie je spokojný so spôsobom, ktorým partnerský predajca vybaví jeho uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) alebo ak sa domnieva, že partnerský predajca alebo Prevádzkovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na partnerského predajcu alebo Prevádzkovateľa (v rozsahu jeho zodpovednosti podľa článku 6 týchto obchodných podmienok) so žiadosťou o nápravu. Ak bude žiadosť o nápravu zamietnutá alebo na ňu nebude odpovedaná v lehote 30 dní odo dňa jej odoslania, zákazník (spotrebiteľ) má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
7.2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk) alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý zo subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
7.3. Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27 - odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, tel. č.: 02/ 58272 172-3; 02/58272 104, fax. č.: 02/58272 170, www.soi.sk
8. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
8.1. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi partnerským predajcom a zákazníkom, a sú pre obe strany záväzné. Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej zmluvy (t.j. záväznou objednávkou a potvrdením objednávky, prípadne individuálne dohodnutými podmienkami), ustanoveniami týchto obchodných podmienok a príslušnými právnymi predpismi, ktorými sú v prípade zákazníka, ktorý je spotrebiteľ, najmä Zákon o ochrane spotrebiteľa a Občiansky zákonník, v prípade zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, Obchodný zákonník. Dojednania kúpnej zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov. Otázky neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami ani kúpnou zmluvou sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky.
8.2. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 19.05.2025. Zákazník berie na vedomie, že tieto obchodné podmienky je možné jednostranne meniť alebo dopĺňať. Akékoľvek zmeny týchto obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na e-shope RoomIQ. Právne vzťahy vyplývajúce z kúpnej zmluvy alebo inej zmluvy, ktorú zákazník uzavrel s partnerským predajcom sa spravujú vždy obchodnými podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky tovaru.
8.3. Ak ktorákoľvek časť alebo ustanovenie týchto obchodných podmienok je neplatná alebo sa v budúcnosti stane neplatnou, nebude to mať vplyv na platnosť, účinnosť a realizovateľnosť ostatných častí týchto obchodných podmienok v rozsahu, v akom sú súčasťou kúpnej zmluvy medzi . Ak by nedošlo ku zmierlivému urovnaniu veci, na riešenie sporov budú príslušné slovenské súdy a rozhodným právom bude právo Slovenskej republiky, s výnimkou ak povinne aplikovateľné právne predpisy neurčujú inak.